Passbeskrivning

Nedan finner du en beskrivning över våra olika pass. Tänk på att all vår träning går att anpassa till din egen nivå och förmåga!

Spinning

Spinning är en effektiv träningsform för hela kroppen, med fokus på ben, rygg och mage. Du bestämmer själv motståndet på cykeln efter egen förmåga, därför passar spinning lika bra för nybörjare som för vana spinnare. Det är musiken som håller takten så spänn fast fötterna och låt musiken ta dig fram.

Beroende på dag är det varierande tempo, musik och instruktörer. Samtliga pass kommer att avslutas med stretchning och passen hålls i Västerhavsgyms lokaler. Kom i god tid till passet!

 

Tisdag

Ett medelpass med varierande musik och svårighet. Perfekt för dig som vill ha ett svettigt pass mitt i veckan. Välkommen!

 

 

Söndag

Ett roligt och varierande pass som passar både nybörjaren och den vane spinnaren. Musiken växlar mellan modern och gamla godingar.

Core

Ett 60 minuterspass med modern musik.
Vi går igenom hela kroppen men med fokus på mage och rygg. Ett pass som passar alla åldrar. 


 

Cirkelträning

Cirkelträning är ett pass där man tränar både kondition och stryka i 7 olika stationer. Varje station har två övningar som man kör 2ggr i 45sek. vardera innan det är dags för stationsbyte och en liten vila.

Jag coachar och inspirerar dig till en tuff, rolig och effektiv träning utan större krav på koordination.

 

Pump

Pump är en styrkeinriktad träningsform där vi med hjälp av skrivstång, fria vikter och stepbräda går igenom kroppens stora muskelgruppen under en timme.

Passet passar lika bra för kvinnor som män, nybörjare som van "pumpare". Du bestämmer själv hur mycket vikt Du orkar. Effektiviteten gör att Du snabbt märker skillnad på styrka och muskelmassa om Du inte tränat förut.

Kom och bli starkare och få bättre hållning med oss.

Passet avslutas med stretchning.

 

Träningen hålls i Fiskerilokalen, glöm inte att komma i god tid.

Soma Moves Tillfälligt bort plockat, förhoppningsvis åter til våren 2017

SomaMove® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk.

Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap.

Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar vår styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

 

Zumbaaerobic

Ett aerobicpass inspirerat av det nya populära Zumbakonceptet!

 

Vad är Zumba?

Zumba är en rolig och upplivande träningsform där de latinska rytmerna står i fokus.


Behöver jag kunna dansa?

Nej, du behöver absolut inga förkunskaper i dans för att njuta och ha roligt under passet! Passat passar lika bra för en nybörjare som för den mer erfarne.


Är det svårt att lära sig/hänga med?

Ingen förväntar sig att du ska kunna allt på en gång. Det enda vi förväntar oss är att du ska ha roligt! Det är väldigt individuellt hur snabbt man tar till sig och alla har sina styrkor respektive svagheter. Man kan alltid anpassa passet efter sin egen förmåga.
Intervallträningen utgörs av långsamma och snabba rytmer som utbyter varandra, där varje låt har en egen koreografi med enkla danssteg. Resultaten blir en komplett kroppstrimning!

Vad ska jag ha för kläder?

Valfria bekväma träningskläder och träningsskor (inneskor).
Vad får jag inte glömma inför passet?

Vattenflaska och en liten handduk. Det kommer att behövas!

Passet avslutas med enkla styrkeövningar och stretch.

 

Yoga

Yoga är en kontrollerad lugn träningsform som stärker din kroppsuppfattning genom fokusering och andning. Du utgår från din egen styrka smidighet och kapacitet. Alla asanor/positioner gör man efter din egen förmåga. Det finns många Yoga former. Detta pass kommer vara ett "power yoga" pass med klassiska Hatha yoga asanor men även träningsposer som bygger upp din styrka och smidighet.
Alla är välkomna gammla som unga.
Alla pass avslutas med en stunds avslappning.